Drobečková navigace

Úvod > Obecní úřad > Poskytování informací, příjem podání

 

Poskytování informací, příjem podání

Žádosti o informace

Příjem žádostí a dalších podání

Opravné prostředky

Sazebník úhrad za poskytování informací

Formuláře

Žádosti o informace

  1. Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:

    pondělí 8:00 - 12:00 13:00 - 17:00
    středa 8:00 - 12:00 13:00 - 16:00
  2. Telefonické podání+420 582 378 721
  3. Není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně
  4. Formulář písemné žádosti naleznete níže na stránce a můžete jej doručit elektronicky na adresu ou@obecpencin.cz , elektronickou podatelnou, nebo poštou na adresu Obecní úřad Pěnčín, Pěnčín 109, 798 57 Laškov

Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli:

jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu.

Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.

Příjem žádostí a způsob podání

Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:

pondělí 8:00 - 12:00 13:00 - 17:00
středa 8:00 - 12:00 13:00 - 16:00

Telefonické podání: +420 582 378 721
Poštou na adresu Obecní úřad Pěnčín, Pěnčín 109, 798 57 Laškov
Elektronicky na e-mail: ou@obecpencin.cz (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
Elektronicky datovou schránkou: qc5bmy3
Elektonickou podatelnou

V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:

  • komu je žádost určena,
  • jaká konkrétní informace je požadována,
  • kdo žádost podává.

Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.

Lhůty pro vyřízení žádosti

Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).

Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.

Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.

Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.

Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.

Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.

Příjem a vyřízení odvolání

Způsob odvolání a jeho obsah:

  • Osobně na Obecním úřadě
  • Poštou na adresu Obecní úřad Pěnčín, Pěnčín 109, 798 57 Laškov
  • Formulář pro odvolání proti rozhodnutí o poskytnutí informace
  • odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele.

O odvolání rozhoduje:

  • obecní úřad - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
  • v případě, že obecní úřad není schopen zcela vyhovět, poskytuje toto odvolání ve lhůtě 15ti dnů k nadřízenému orgánu (krajský úřad)
  • krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.

O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.

Formuláře

Frormuláře obecního úřdu

19. 10. Michaela

Zítra: Vendelín

termíny svozu odpadů Pěnčín 2019.jpg

Splatnost poplatku za odvoz komunálního odpadu a ze psů

Termín splatnosti je do 31. března a do 30.září. Částka pro rok 2019 je 500,- / 1 osoba / rok. Za 1 psa je Kč 100,- / rok a za každého dalšího Kč 150,- / rok.
Občané mohou poplatek platit hotově v úřední dny pondělí a středu na OÚ, složenkou nebo bankovním převodem na č. účtu Obecního úřadu Pěnčín 8120701 / 0100. Dále uveďte variabilní symbol pro identifikaci platby (VS).
VS sestává z roku platby + kód (01) + číslo domu. Příklad:
201901 xxx                            (xxx = číslo popisné vaší nemovitosti, např. 001   nebo 222). Do zprávy pro příjemce uveďte např. "4 osoby a 1 pes"
Děti do jednoho roku svého věku poplatek neplatí. Platba může být provedena i dříve. Výše uvedená splatnost je nejzazší možný termín.

Informace: tel. 582 378 721 nebo ou@obecpencin.cz

Návštěvnost stránek

165125
obecpencin_footer.png