Drobečková navigace

Úvod > Obecní úřad > Poskytování informací, příjem podání

Poskytování informací, příjem podání

Příjem žádostí a podání

Žádost o informace se přijímá na obecním úřadě v úředních hodinách. Žádost může být podána ústně nebo písemně.

V případě, že je žádost podána ústně, zástupce obecního úřadu, který žádost přijal, ji ústně vyřídí. O takovém vyřízení žádosti se neprovádí písemný záznam.

V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:

  • komu je žádost určena,
  • jaká konkrétní informace je požadována,
  • kdo žádost podává.

Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.

Lhůty pro vyřízení žádosti

Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).

Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.

Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.

Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.

Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.

Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.

Příjem a vyřízení odvolání

Způsob odvolání a jeho obsah:

  • odvolání se podává písemně hnědou doručenkou na adresu obecního úřadu,
  • odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele.

O odvolání rozhoduje:

  • obecní zastupitelstvo - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
  • krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.

O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.

Sazby a žádost -  poskytování informací ke stažení

Formuláře

Formulář - Splašková kanalizace

Formulář kácení dřevin

Výroční zpráva o poskytování informací

Výroční zpráva za rok 2014

20. 9. Oleg

Zítra: Matouš

Termíny svozu odpadů 2017.jpg

Splatnost poplatku za odvoz komunálního odpadu a ze psů

Termín splatnosti je do 31. března a do 30.září. Částka pro rok 2017 je 450,- / 1 osoba / rok. Za 1 psa je Kč 100,- / rok a za každého dalšího Kč 150,- / rok.
Občané mohou poplatek platit hotově v úřední dny pondělí a středu na OÚ, složenkou nebo bankovním převodem na č. účtu Obecního úřadu Pěnčín 8120701 / 0100. Dále uveďte variabilní symbol pro identifikaci platby (VS).
VS sestává z roku platby + kód (01) + číslo domu. Příklad:
201701 xxx                            (xxx = číslo popisné vaší nemovitosti, např. 001   nebo 222). Do zprávy pro příjemce uveďte např. "4 osoby a 1 pes"
Děti do jednoho roku svého věku poplatek neplatí. Platba může být provedena i dříve. Výše uvedená splatnost je nejzazší možný termín.

Informace: tel. 582 378 721 nebo ou@obecpencin.cz

Návštěvnost stránek

121286
obecpencin_footer.png